loading...
تازه های مد و زیبایی
نازبانو بازدید : 24 چهارشنبه 06 فروردین 1399 نظرات (0)

خط لب 

وقتی که کلمه خط لب را می‌شنوید احتمالا اولین نکته‌ای که به ذهن شما خطور می‌کند، استفاده از خط لب‌های پررنگ و نامتناسب و با رنگ جیغی که اصلا به رنگ رژ لب نمی آید است. به همین دلیل، بسیاری از ما در ابتدا در مورد استفاده از این وسیله آرایشی تردید داریم.
با توجه به تجربیات بسیاری از آرایشگران حرفه‌ای، باید جای خط لب در وسایل آرایشی همه خانم‌ها محفوظ باشد. اگر خط لب شما دارای بافت و رنگ مناسب باشد، می‌توانید با استفاده از آن به صورت کاملا طبیعی، حجم بیشتری به لب خود بدهید. ضمن آن‌که استفاده از مداد لب، ماندگاری رژ لب را چندین برابر بیشتر می‌کند.
بهترین فرمول چیست؟
برخی از آرایشگران به این نکته اشاره می‌کنند که تمام مدادهای لب با یکدیگر یکسان نیستند. بهتر است که در زمان خریداری این محصول، به دنبال بافت کِرِمی و نرم و لطیف باشید. هنگام استفاده از این نوع مداد، دیگر نیازی به اعمال فشار برای کشیدن خط لب نیست و مداد به راحتی روی لب سُر می‌خورد. و رنگ میدهد اما زمانی که بر سر دوراهی استفاده از مداد معمولی یا مداد مومی مانده‌اید، به یاد داشته باشید که استفاده از هر کدام از این دو نوع مداد، بستگی به ظاهری دارد که می‌خواهید به آن برسید.
شما هم با مداد معمولی و هم با مداد مومی می‌توانید با دقت بالا خط لب خود را بکشید (البته تیز بودن مداد نیز شرط است) اما با مداد مومی می‌توانید کل لب را رنگ کنید. در نهایت این‌که مداد معمولی برای حجم دادن به لب و حفظ شکل رژ مناسب است در حالی که مداد مومی برای حفظ رژ لب و ماندگاری آن مناسب است.

چه بخریم؟
زمانی که بحث خرید خط لب  به میان می‌آید، آرایشگران این نکته را گوشزد می‌کنند که همه بانوان باید این دو خط لب را حتما در کیف لوازم آرایش خود داشته باشند: خط لبی کاملا منطبق با رنگ طبیعی لب‌های شما و خط لب قرمز که با رژ لب قرمز محبوب شما سازگاری داشته باشد. در نهایت، قانون کلی به این شکل است که همیشه خانم‌ها باید رنگ رژ لب خود را با خط لب هماهنگ کنند.
چگونگی استفاده :
به دلیل این‌که  مداد های لب تقریبا کارهای زیادی انجام می‌دهند، کاربرد آن‌ها نیز با توجه به نیازهای شما متفاوت است. اولین و مهم‌ترین نکته این است که مطمئن شوید خط لب با رنگ رژ‌لب هم‌خوانی دارد و اگر تمایل دارید که آرایش لب شما طبیعی جلوه کند، سعی کنید رنگ خط لب و رژ لب را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که با رنگ طبیعی لب شما هماهنگ باشد. افرادی که می‌خواهند ماندگاری رژ لب‌شان زیاد باشد می‌توانند علاوه بر دور لب، داخل آن‌را نیز با خط لب پر کنند و سپس رژ لب را بر روی آن بزنند تا رنگی یکنواخت بدست بیاید.
با این وجود، کسانی که تمایل دارند لب‌های خود را حجیم‌تر و بزرگتر نشان دهند تنها کافی است کمی خط لب را بالاتر از محدوده واقعی لب بکشند. یکی از حقه‌هایی که با استفاده از آن می‌توان به خط لبی یکنواخت رسید، گرم کردن مداد لب می‌باشد. تنها کافی است قبل از آرایش، چند خط پشت دست خود بکشید تا مداد گرم شود. با این کار، مداد لب شما به مراتب روان‌تر از قبل بر روی پوست حرکت می‌کند. استفاده از مداد را با کشیدن خط طبیعی لب آغاز کنید و سپس هرجا که نیاز بود شکل لب را به دلخواه تغییر دهید. با استفاده از قلم‌موی رژ لب موردنظر را روی لب بکشید و پس از آن، خط و رژ لب را بر روی لب با هم مخلوط کنید تا مرز مشخص آن‌ها از بین برود..
یکی از سختترین قسمت های کشیدن خط لب، زوایای گوشه لب و انحنای کمانی لب بالایی می باشد. کشیدن این زوایا یک کار بسیار هنرمندانه است. برای اینکار از مداد لب های همرنگ رژ لبتان استفاده کنید.
همرنگ بودن اینها با یکدیگر، اشتباهات و خطاهای شما را کمتر نشان می دهد و اگر اشکالی بود، می توانید با رژ لبتان آن را اصلاح کنید.
اگر خط لبتان را دقیق بکشید، در طول روز دیگر احتیاجی به کشیدن خط ندارید، اگر احیانا رژ لبتان نیز پاک شد، می توانید سریع رژ لبتان را بکشید.

منبع:https://haftoyek.com

نازبانو بازدید : 31 چهارشنبه 06 فروردین 1399 نظرات (0)

زیرسازی آرایش
هدف از آرایش کردن، زیباتر به نظر رسیدن است. بی آنکه دیگران متوجه شوند آرایش کرده اید. در این مطلب می خواهیم نحوه زیرسازی پوست را پیش از آرایش مطرح کنیم. 
پیش از آرایش
بدون اینکه هرنوع آرایشی داشته باشید، زیر نور خورشید کار خودتان را شروع کنید. بایستی به نقاط تیره پوست خودتان توجه داشته باشید. در حقیقت پوست همانند پرده ای زیر آرایشتان قرار گرفته و برای اینکه آرایشی طبیعی داشته باشید زمینه سازی می کند. نواحی تیره پوست خود را روشن تر کنید. برای رفع ایرادات کوچک پوست خود تلاش کنید. شیارهای کناره بینی، گودی چانه و قرمزی ها و علائم خستگی و گوشه داخلی چشم از نواحی است که بایستی ایرادات آنها را رفع نمایید. 
یک دست کردن رنگ چهره
به وسیله یک پوشش شفاف و سبک می توانید به راحتی رنگ چهره تان را محو کنید. روشن کردن

برای روشن کردن رنگ پوست باید توسط یک قلم مو که به کرم پودر آغشته شده است به همه نواحی که در سایه و تاریکی قرار گرفته اند، کرم پودر بزنیم.
از اصلاح کننده های رنگ چهره با رنگ روشن تر برای رفع علائم خستگی صورت استفاده کنید.
طراحی چهره
رژگونه ها برای ترکیب بخشیدن به اجزای صورت مورد استفاده قرار می گیرند. در آغاز کار از شقیقه ها به سمت بینی تا پایین گونه ها از رنگ تیره تر استفاده نمایید و برای بالای گونه ها از رنگ روشن تر استفاده کنید تا به چهره جذاب تری دست پیدا کنید. 

نازبانو بازدید : 34 چهارشنبه 21 اسفند 1398 نظرات (0)

رژگونه
شايد عجيب به نظر برسد ولي براي اينکه درست رژگونه بزنيد به يک متر خياطي نياز داريد. سپس بايد اجزاي صورت خود را اندازه گيري کنيد. 
در آغاز بايد از بالاي پيشاني قسمتي که موها در آمده است تا پايين چانه خود را اندازه بگيريد. (طول صورت)
عرض پهن ترين قسمت چانه (اندازه خط فک)
عرض پهن ترين بخش پيشاني (اندازه عرض پيشاني)
اندازه گيري بيشترين فاصله ميان دوگونه (اندازه عرض گونه ها)
صورت بيضي
منظور از صورت بيضي صورتي است که اندازه ارتفاع صورت اندکي از پهناي آن بلندتر است. البته بلندتر از يک سوم نباشد. 
پيشاني از خط فک پهن تر است. 
گونه ها پهن ترين بخش صورت هستند. 
خط فک اندکي گرد است يا چانه باريک شده و حالت بيضي پيدا مي کند. 
دخترهايي که صورت بيضي دارند از ديدگاه بسياري از افراد بهترين شکل صورت را دارند. 
با اضافه کردن رنگي غليظ به کل ناحيه گونه، مي توانيد آن را پهن تر نماييد. در صورت لبخند زدن با لبان بسته مي توان جاي مناسب رژگونه را پيدا کرد. شما نيازي نداريد که بخشي از صورتتان را تيره نماييد. ساير صورت ها هستند که نيازمند انجام کاري هستند تا صورتشان بيضي تر به نظر بيايد. 
پيشاني، چانه و زيرگونه ها از مناطقي است که نبايد تيره گردد.

بالاي استخوان هاي گونه، پيشاني از مناطقي است که بايد روشن تر بشوند. 
رژگونه استخوان هاي گونه

نازبانو بازدید : 24 چهارشنبه 21 اسفند 1398 نظرات (0)

نکات آرايش نکردن
بيشتر افرادي که آرايش نمي کنند معمولا از کرم مرطوب کننده براي دست و صورت و در برخي موارد از کرم ضد آفتاب استفاده مي کنند. حتي اگر جزو آن دسته از افرادي هستيد که اهل آرايش نيستيد، براي شادابي پوستتان بايد حتما اين محصول را داشته باشيد. 
شير پاک کن ها هم حلال خوبي به شمار مي روند هم اينکه توانايي پاکسازي منافذ پوست افرادي که آرايش نمي کنند را هم دارند. پيش از شستشوي صورت، صورت خود را با پنبه آغشته به شير پاک کن پاک کرده و پوست خود را تميز نماييد. در صورتي که اين کار را انجام بدهيد متوجه رنگ تيره پنبه خواهيد شد. حتي اگر آن روز را در منزل سپري کرده باشيد. 

موارد قابل توجه:

در صورتي که اهل آرايش کردن نيستيد، مي توانيد يک روز در ميان از شير پاک کن استفاده نماييد. 
شيرپاک کن هايي که الکل کمتري دارد را انتخاب نماييد. 
از يک ضدآفتاب مناسب پوستتان حتي اگر وقتتان را در خانه سپري مي کنيد استفاده نماييد.
هفته اي يکبار از ماسکهاي خانگي استفاده کنيد. 
مي توانيد دوماه يکبار يا ماهي يکبار پاکسازي پوست انجام بدهيد.

نازبانو بازدید : 19 چهارشنبه 21 اسفند 1398 نظرات (0)

 

آمبره و سامبره چیست ؟

آمبره یکی از زیبا ترین روش های تغییر رنگ موها است که مد ها و تنوع بسیاری دارد.
شاید این سوال به ذهن شما نیز خطور کرده باشد. رنگ کردن مو همیشه جزو دوست داشتنی ترین تغییرات خانمها در ظاهرشان است. لذا، تکنیک های مختلفی برای بسط و گسترش این هنر به وجود آمده است. یکی از آنها، تکنیک آمبره و سامبره است.
آمبره یک کلمه فرانسوی است به معنای سایه . در تکنیک آمبره ریشه موها تیره می باشد و هرچه به پایین موها نزدیک تر می شویم رنگ آن روشن تر میشود. این مدل رنگ کردن مو طی دو مرحله انجام می شود.مرحله اول رنگ کردن مو با رنگ پایه تیره و مرحله دوم هایلایت کردن انتهای مو هاست .هایلایت ها معمولا از زیر خط فک شروع می شوند و تا انتهای ساقه مو . این تغییر رنگ به شکل تدریجی می باشد تا طبیعی تر جلوه کند.برای این تکنیک اگر از فویل استفاده کنید هایلایت ها زود تر روشن می شوند.
آمبره مو : از محبوب ترین متد های رنگ که طرفداران بسیاری دارد رنگ مو آمبره است . دکلره کردن موها در رنگ مو آمبره یکی از اصلی ترین مراحل است. موها را به این دلیل که رنگ قبلی از بین برود دکلره می کنند اما باید مراقب باشید موهایتان خیلی دکلره نشود و ریشه ی اصلی موهایتان پیدا باشد ..آمبره و سامبره مو هر دو به معنای تغییر در درجه روشنایی مو از تیره به روشن است. در واقع این دو تکنیک زیر مجموعه بالیاژ مو است. با این تفاوت که در مدل آمبره رنگ تیره از ریشه شروع می شود. هر چه به ساقه می رسیم. رنگ روشن تر می شود. اما این تغییر خیلی سریع و محسوس صورت میگیرد. طوریکه مرز این تضاد رنگی معلوم است. در ضمن در تکنیک آمبره مو روشنی ها و خط های دکلره خیلی منظم تر از سامبره مو است.باید بگوییم آمبره و سامبره حداقل از ترکیب ۳ رنگ یا بیشتر تشکیل می گردد.
آموزش مرحله به مرحله آمبره :
تکنیک آمبره:حتی اگر ریشه مو با رنگ تیره شده باشد هم، به راحتی می توان مجدد ریشه گیری کرد و تاثیری در نوک مو و ساقه نخواهد داشت.
در این سبک حدودا نصف یا یک سوم قد مو روشن میشود که اصولادر پایه ۹و ۱۰
می باشد.ساده ترین روش برای انجام این سبک به این صورت است که نصف یا یک سوم قد مو را با کش میبندیم و پوش می دهیم و لایه های باقیمانده بین موهای پوش خورده را دکلره می کنیم.
روش دیگر را می توان با فویل انجام داد و لایه ها را جدا کنیم و هر لایه را پوش داده و باقیمانده لایه ها را داخل فویل قرار می دهیم و به پایه ۹ یا۱۰ می رسانیم.می توانید برای ایجاد ۳تا۵پایه تغییر در ریشه موی طبیعی رنساژ را روی کل مو از ریشه تا نوک مو بزنید و مدت مکث رنساژ را بیشتر کنید. هر چقدر اکسیدان شما قویتر باشد ریشه موی طبیعی روشن تر خواهد شد.آمبره را می توان بصورت معکوس نیز انجام داد، یعنی روی موی بلوند و روشن در نوک مو رنگ تیره بزنید . پایه این رنگ تیره را۳ تا۶ با هر تناژی میتوانید انتخاب کنید و با اکسیدان ضعیف ترکیب کنید.
سامبره مو:
سامبره کمی جدیدتر از روش امبره مو است. ترکیبی از روش آمبره و بالیاژ است. به طوری که برخی آن را آمبره بالیاژ می نامند. در این روش همچون روش آمبره رنگ تیره از ریشه ها شروع می شود. هر چه به ساقه میرسیم. رنگ مو روشن تر می شود. با این تفاوت که این تغییر روشنایی ملایم تر صورت می پذیرد. در ضمن در تکنیک سامبره مو قسمت های دلخواه مو انتخاب می شود. پس الگوی منظم آمبره را ندارد. در این تکنیک ها درک درست هایلایت مو و انواع مختلف لایت های مو حائز اهمیت است.بالیاژ :

بالیاژ در واقع تکنیک رنگ کردن موها بصورت آزادانه و با دست است. بالیاژ یک لغت فرانسوی می باشد و حالت پیشرفته روش سنتی یعنی فویل می باشد بدین معنی که در این روش از فویل استفاده نمی شود .
آرایشگران فرانسوی این روش را در دهه 60 ابداع کردند. مزیت این مدل رنگ نسبت به دیگر روش ها این است که تغییری با رشد مو و بیرون زدن ریشه ها در ظاهر شما ایجاد نمی شود و نیازی به ریشه گیری نیست . از تکنیک بالیاژ می توان برای آمبره و سامبره نیز استفاده نمود.


نازبانو بازدید : 24 سه شنبه 20 اسفند 1398 نظرات (0)

سایه چشم رنگی و عجیب غریب
استفاده از رنگ های عجیب و غریب نه تنها جذاب تر نشانتان نمی دهد بلکه ظاهری نامنظم نیز به چهره تان می بخشد. در برخی موارد شاهد بیش از حد روشن بودن رنگ سایه ها هستیم. تا جایی که چشمان مانند چراغ جلوی اتومبیل به نظر می رسند. 
راهکار:
با استفاده از یک میکاپ زیبا می توانید به چشمان خود جلوه ای جذاب ببخشید. تنها کافی است این قانون را رعایت نمایید. 
برای گوشه های پلک باید از رنگ سفید چرک استفاده کنید. هم چنین برای روی روی پلک از قهوه ای روشن یا خاکستری و برای استخوان زیر ابرو هم کمی از آن استفاده نمایید. اغلب بعد از استفاده از سایه به همه قسمت ها، اغلب از رنگ سفید چرک استفاده می شود تا رنگ همه جا هماهنگ گردد و چهره ای طبیعی بدون آرایش سنگین داشته باشید. 
در صورتی که مژه های بلندی ندارید می توانید از مژه مصنوعی استفاده نمایید. البته نباید مژه های غیر طبیعی را انتخاب کنید. از انتخاب مژه های بیش از حد پر بپرهیزید. چرا که نه تنها جذاب ترتان نمی کند بلکه جذابیت خودتان را هم از بین می برد. هم چنین رنگ های مشکی یا قهوه ای از رنگ های مناسب برای ریمل هستند. 
رنگ مشکی انتخاب مناسبی برای خط چشم می باشد. چرا که این رنگ لطافت چشمان را دوچندان می کند.

نازبانو بازدید : 38 سه شنبه 20 اسفند 1398 نظرات (0)

مژه های بلند
مواد موجود در چسب های کاشت مژه حاوی فرمالدئید هستند. از این رو کاشت مژه از راه های خطرناک برای پرپشت کردن مژه هاست. در این مطلب راهکارهای طبیعی بلند شدن مژه را آورده ایم. 
روغن زیتون، نارگیل و بادام را مخلوط کرده و با برس تمیز به مژه هایتان بمالید. از ریشه شروع کرده و 5 ثانیه برس ریمل را نگه دارید. 4 تا 5 بار پیش از خواب این کار را انجام بدهید. روغن بادام منبع غنی ویتامین های E، A و B است. همچنین مژه ها را نیز تقویت می کند. می توانید رشد مژه ها را با استفاده از روغن نارگیل بیشتر کرده و آنها را تیره تر کرد. روغن زیتون سرشار از اسید اولیک و ویتامینE  می باشد. یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین را با یک زرده تخم مرغ مخلوط کرده و به وسیله یک گوش پاک کن آن را روی مژه هایتان بزنید و اجازه دهید یک ساعت بماند. سپس با آب سرد مژه هایتان را بشویید. میکرونیوترینیت، ویتامینE ، چربی و امگا 3 از منابعی است که در زرده تخم مرغ وجود دارد و با شکنندگی و خشکی مژه ها مقابله می کند. در واقع مژه هایی سالم و قوی را برایتان به ارمغان آورده و عملکرد آن به نرم کننده شباهت دارد. گلیسیرین نیز مثل نرم کننده است و موها را نرم و لطیف نگه می دارد. 

نازبانو بازدید : 37 سه شنبه 20 اسفند 1398 نظرات (0)

چگونه آرایش‌تان را پاک کنید؟

برای پاک کردن آرایش نباید صورت خود را آنقدر بمالید تا سرخ و دردناک شود، بلکه برای پاک کردن آرایش نیاز به یک ماده پاک کننده صورت و پاک کننده چشم دارید. سپس باید از قسمت پیشانی تا پایین چانه خود را به خوبی بشویید تا بصورت کامل از مواد آرایشی پاک شود.
عدم شست‌و‌شوی منظم صورت باعث ایجاد جوش‌‌‌های سر سیاه در همه افراد مخصوصا آن‌هایی که آرایش می‌کنند می‌شود، چرا که مواد آرایشی خود یکی از دلایل اصلی بسته شدن منافذ پوست است. یک پاک کننده صورت مناسب با پوست شما از طریق پاکسازی منافذ پوست از پیدایش جوش و آکنه جلوگیری می‌کند؛
اما در دنیای پیشرفته مراقبت از پوست، انتخاب یک پاک کننده صورت مناسب کار راحتی نیست.
چطور از پاک کننده صورت استفاده کنیم ؟
شما باید صورت خود را روزی دو بار ، صبح و شب پوست خود را کاملا تمیز کنید. این کار را هر روز انجام دهید حتی اگر آرایش نکردید. اما برای کسانی که کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنند، یا کسانی که با آلودگی هوا در شهرهای بزرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و برای روزهایی که زیاد آرایش می‌کنید، ما به شما پاک کردن ۲ مرحله‌ای را پیشنهاد می‌کنیم.
پاک کردن دو مرحله ی به این معنی است که در ابتدا صورت را با شیر پاک کن یا بالم پاک کننده آرایش و از طریق حرکات دورانی پد پنبه ای و نرم شسته که آرایش و ذرات آلودگی از روی پوست پاک شود لازم است تمیز کردن قسمت بیرونی گوش و زیر چانه فراموش نشود
در مرحله دوم میتوانید از پاک کننده هایی ژل ، فوم ، کرم استفاده کنید و به نرمی روی صورت ماساژ دهید تا صورت از تمام ذرات ریز آلودگی باقیمانده پاک شود و خطر جوش های سر سیاه از بین برود 
چه پاک کننده‌ای برای صورت انتخاب کنیم ؟
اگر شما یک پاک کننده خیلی قوی را برای صورت خود انتخاب کنید، می‌تواند پوست صورتتان را خشک، تحریک یا حساس کند. نکته اولی که باید رعایت کنید، انتخاب پاک کننده مناسب فصل است. ماه‌هایی از سال که آب و هوای معتدلی دارند و آلودگی هوا در آن زمان کمتر است، از پاک‌کننده‌های ملایم و سبک که ترکیبات ملایمی دارند استفاده کنید؛ در حالی که زمستان بهترین زمان برای استفاده از پاک کننده‌های دارای پایه روغنی هستند.
هنگام خرید پاک کننده یا شوینده صورت باید نوع پوست خود را در نظر داشته باشید و پاک کننده ای که متناسب با پوستتان است انتخاب کنید.
هنگام خرید پاک کننده یا شوینده صورت شما باید نوع پوست خود را در نظر داشته باشید و پاک کننده مناسب نوع پوست خود را انتخاب کنید. این نکته بسیار مهم است و نباید به آن بی‌توجه بود. حتما قبل از خرید پاک‌کننده صورت از دکتر پوست خود در مورد نوع پوستتان بپرسید. تمام پاک کننده‌های صورت دارای اطلاعاتی روی بسته‌بندی هستند که مشخص می‌کند برای چه پوستی مناسب هستند. به همین دلیل تمام متخصصان توصیه می‌کنند که برچسب روی محصولات را به طور کامل بخوانید.

نکته سوم، بافت و نوع خود شوینده است. کسانی که تصمیم گرفته اند 2 بار شستن صورت را در روز انجام دهند سازگاری پوستشان با محصول پاک کننده ای که استفاده میکنند مهم است .
بعضی‌ها پاک کننده ژلی را به محلول ترجیح می‍‌دهند و بعضی دیگر پاک کننده‌های کرمی را دوست دارند؛ پس از میان پاک کننده‌های مناسب پوستتان، نوعی که دوست دارید را انتخاب کنید.
بعد از تمیز کردن، پوست شما به کرم، سرم یا لوسیون صورت احتیاج دارد تا رطوبت و آبرسانی آن را تامین کند و مواد مغذی مورد نیاز را به سلول‌های پوست برساند. شما به یک کرم دور چشم، کرم آبرسان و مرطوب کننده و یک بالم لب به طور روزانه احتیاج دارد. انتخاب کرم نیز بستگی به سن و نوع پوست شما دارد که یک متخصص پوست می‌تواند مناسب‌ترین را به شما توصیه کند.
با رعایت این نکات ساده و مداومت، شما مراحل مراقبت اولیه و مورد نیاز پوستتان را انجام داده‌اید و می‌توانید شادابی و سلامت پوستتان را برای همیشه حفظ کنید.
در حالی که بسیاری از کارشناسان زیبایی معتقدند که استفاده از تونر ها لازم نیست، اما بسیاری از زنان از تونر استفاده می کنند، چراکه آنها احساس می کنند تونر همه نوع آلودگی و کثیفی و چربی و آرایش صورت را از بین می برد.

امروزه بیشتر پاک کننده ها، هر گونه کثیفی صورت و آرایش غلیظ را پاک می کنند.
گرچه تونرها هر نوع آرایشی را پاک می کنند، ولی چربی های طبیعی صورت را نیز از بین می برند و موجب خشکی پوست می شوند.
تونرها برای اشخاصی که دارای پوستی چرب می باشند، خوب می باشند.

منبع:https://haftoyek.com

نازبانو بازدید : 30 چهارشنبه 14 اسفند 1398 نظرات (0)

سايه چشم رنگي و عجيب غريب
استفاده از رنگ هاي عجيب و غريب نه تنها جذاب تر نشانتان نمي دهد بلکه ظاهري نامنظم نيز به چهره تان مي بخشد. در برخي موارد شاهد بيش از حد روشن بودن رنگ سايه ها هستيم. تا جايي که چشمان مانند چراغ جلوي اتومبيل به نظر مي رسند. 
راهکار:
با استفاده از يک ميکاپ زيبا مي توانيد به چشمان خود جلوه اي جذاب ببخشيد. تنها کافي است اين قانون را رعايت نماييد. 
براي گوشه هاي پلک بايد از رنگ سفيد چرک استفاده کنيد. هم چنين براي روي روي پلک از قهوه اي روشن يا خاکستري و براي استخوان زير ابرو هم کمي از آن استفاده نماييد. اغلب بعد از استفاده از سايه به همه قسمت ها، اغلب از رنگ سفيد چرک استفاده مي شود تا رنگ همه جا هماهنگ گردد و چهره اي طبيعي بدون آرايش سنگين داشته باشيد. 
در صورتي که مژه هاي بلندي نداريد مي توانيد از مژه مصنوعي استفاده نماييد. البته نبايد مژه هاي غير طبيعي را انتخاب کنيد. از انتخاب مژه هاي بيش از حد پر بپرهيزيد. چرا که نه تنها جذاب ترتان نمي کند بلکه جذابيت خودتان را هم از بين مي برد. هم چنين رنگ هاي مشکي يا قهوه اي از رنگ هاي مناسب براي ريمل هستند. 
رنگ مشکي انتخاب مناسبي براي خط چشم مي باشد. چرا که اين رنگ لطافت چشمان را دوچندان مي کند.کرم هاي چرب و براق

امروزه شاهد استفاده خانم ها از کرم پودرهاي چرب و براق هستيم. بيشتر خانم ها تلاش مي کنند در محل کار، مهماني و ... صورتي براق داشته باشند. در حالي که اين چنين نيست. صورت براق نه تنها شما را جوان تر نشان نمي دهد بلکه موجب پيرتر به نظر رسيدن هم مي شود. چين و چروک ها، گودي و لک هاي پوست در صورت هاي براق بيشتر به چشم مي خورد. ضمن اينکه صورت روغني هرگز جذاب نخواهد بود.
رژلب هاي نارنجي، مشکي و بنفش
معمولا رنگ نارنجي چندان زيبا به نظر نمي رسد. شايد رنگ کمرنگ آن جذاب باشد. بهتر است از رژلب هاي قهوه اي حاوي اندکي رنگ آبي استفاده نماييد تا رنگ نارنجي موجود در آن چندان به چشم نيايد. آبي موجب بانشاط تر به نظر رسيدن چهره نيز مي گردد. مي توانيد رژلب و خط لب طبيعي خودتان را اندکي بالاتر از خط لب خودتان بکشيد. اين گونه لب هايتان پرتر نيز به نظر خواهد رسيد. حتما دقت کنيد که بايد از برق لب در داخل خط لب طبيعي خودتان استفاده کنيد تا جذاب تر به نظر برسيد. 

نازبانو بازدید : 36 چهارشنبه 14 اسفند 1398 نظرات (0)

موس گریم

کرم موس صورت نوعی کرم آرایشی است که معمولا با عنوان کرم‌پودر زده‌شده (یک‌دست‌شده) و غلیظ شده نیز شناخته می‌شود. این محصول ساختاری یک‌دست و سبک و لطیف دارد، به راحتی روی پوست می‌نشیند و ظاهری جذاب به پوست می‌دهد. برخلاف کرم‌پودر، موس اصلا چرب نیست و روی صورت نمی‌ماسد. از سوی دیگر مانند پنکک خشک نیست و منافذ پوست را مسدود نمی‌کند. همچنین بافت پودری و مات آن از نمایان‌شدن خطوط و چروک پوست جلوگیری می‌کند؛ البته همه مواردی که گفتیم در صورتی است که یک موس مرغوب و متناسب با نوع پوست صورتتان اننتخاب کنید.
ازآنجاکه موس صورت حاوی حباب‌های ریز هوا است، به آسانی روی پوست پخش و محو می‌شود و حالت طبیعی روی پوست ایجاد می‌کند و زمینه ای طبیعی نشان می دهد به‌همین‌دلیل برای همه پوست‌ها از پوست مختلط تا چرب و برخی از انواع آن حتی برای پوست خشک هم قابل‌استفاده است. نکته دیگر لطافت و سبکی موس صورت است که سبب شده، طرفداران زیادی داشته باشد.
برای خریدن موس صورت به چه مواردی باید توجه کنیم؟
در انتخاب موس صورت یا به‌طورکلی هر کرم آرایشی دیگری، عوامل زیادی تأثیرگذار هستند. یک موس صورت نمی‌تواند در همه شرایط و برای همه نوع پوستی مناسب باشد. به‌عنوان‌مثال نوع پوست، آب‌وهوای گرم یا سرد یا خشک در محل زندگی شما و حتی تغییرات فصل می‌تواند در انتخاب موس مناسب صورت شما تأثیر داشته باشد. اما به‌طورکلی در هنگام خرید یک کرم موس صورت باید سه گام اساسی زیر را در نظر بگیرید:

موس صورتاست، فرم مایع موس برای شما بهتر است. اما اگر پوست چرب دارید بهتر است نوع مات و فشرده یا پودری آن را بخرید که به پوست چرب بچسبند. تقریبا همیشه موس یا کرم‌های آرایشی در فصول مختلف باید با توجه به نیاز پوست تغییر کنند. کرم‌‌های موس مناسب برای فصل تابستان باید سبک، ماندگار روی پوست، رنگی و آب‌رسان باشند. حال آنکه در زمستان بهتر است از محصولی با خاصیت آب‌رسانی بالاتری استفاده کنید، زیرا ممکن است به دلیل سردی هوا بخش‌هایی از پوست دچار خشکی شده باشند و نیازمند آبرسانی باشد.
رنگ موس را نزدیک به رنگ پوست خودتان انتخاب کنید.

اگر رنگ موس به رنگ پوست‌تان نزدیک باشد، چین‌وچروک‌ها، کک و مک و لک‌ها را بهتر و کامل تر می‌پوشاند. رنگ موس باید کاملا در رنگ پوست‌تان محو شود.
اگر می‌خواهید از موس به‌شکل روزانه (به‌عنوان‌مثال برای رفتن به محل کار یا دانشگاه) استفاده کنید، بهتر است نوع ضدآفتاب‌دار آن را بخرید. بعضی از انواع موس حاوی ضدآفتاب هستند و می‌توانند پاسخگوی نیاز روزانه پوست شما برای حفاظت در برابر نور خورشید باشند.
انتخاب یک برند معتبر برای موس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسیاری از برندهای صنعت آرایشی بهداشتی که روزانه از محصولات آنها استفاده می‌کنید و از آنها راضی هستید، احتمالا موس هم تولید می‌کنند. اگر از برندی استفاده می‌کنید که محصولاتش با پوست‌تان سازگار است، از موس همان برند استفاده کنید. اگر نه، می‌توانید با تحقیق بیشتر درباره برندهای مختلف موس، به محصول دلخواه‌تان دست یابید. و از هر لحاظ مناسب و سازگار با پوست شما باشد.

قبل از خریدن کرم موس صورت آن را روی پوست‌تان امتحان کنید.
شاید به‌نظر عجیب برسد ولی خیلی از خانم‌ها هستند که محصولات آرایشی را بدون امتحان‌کردن می‌خرند. حتما موس را روی صورت‌تان امتحان کنید. حتی اگر از برندی استفاده می‌کنید که همه محصولاتش با پوست‌تان سازگار است باز هم موس آن را بدون امتحان‌کردن خریداری نکنید. پیشنهاد می‌کنیم موس را روی چانه یا فک‌تان امتحان کنید نه روی دست یا گردن. زیرا پوست گردن یا دست معمولا روشن‌تر یا تیره‌تر از صورت هستند , بطور کلی با رنگ صورت فرق میکنند
موس را در نور طبیعی امتحان کنید
بدون شک نورهای مصنوعی فروشگاه‌ها می‌توانند شما را در تشخیص رنگ و سایه مناسب موس به اشتباه بیندازند. برای امتحان‌کردن موس زیر نور طبیعی قرار بگیرید. مثلا پس از استفاده از تست موس بیرون بروید و در نور طبیعی در آینه نگاه کنید یا از همراه‌تان بخواهید در این باره نظر دهد. بهتر است برای خرید موس در ساعاتی که هوا روشن است اقدام کنید.
مراقب سلامت پوست‌تان باشید
موس هم مانند هر وسیله آرایشی دیگری در صورتی که زیاد استفاده شود و بیش‌ازحد روی پوست باقی بماند می‌تواند برای پوست‌تان ضررآفرین باشد. اگر مجبور نیستید، هر روز از آن استفاده نکنید. اما اگر هر روز استفاده می‌کنید، به‌محض رسیدن به منزل صورت‌تان را با آب و پاک‌کننده‌ها و شوینده های مناسب بشویید. هرگز با موس و هر گونه مواد آرایشی دیگری به خواب نروید.
کرم های آرایشی که برای زیرسازی استفاده می‌شوند از اهمیت خاصی برخوردارند. اگر آنها را به درستی انتخاب نکنید، نه تنها به زیبایی صورت شما کمکی نمی‌کند بلکه چین و چروک‌ها و لک‌های آن را بیشتر نشان می‌دهد و حتی ممکن است باعث ایجاد لک شوند با رعایت نکات ساده‌ای که در این مطلب گفتیم، می‌توانید پوست‌تان را زیبا جلوه دهید.

منبع:https://haftoyek.com

تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 93
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 111
  • بازدید ماه : 300
  • بازدید سال : 1,732
  • بازدید کلی : 6,684